musiq
 

ALBERT AMMONS

 
Brak zdjęcia
NAZWA
Albert Ammons
WŁAŚCIWIE
Albert C. Ammons
URODZONY
Chicago, USA, 23 Września 1907
ZMARŁ
Chicago, USA, 2 Grudnia 1949
INSTRUMENTY
Pianino
GATUNEK
WYTWÓRNIE
Blue Note, Classics, Storyville
ID WYKONAWCY
4437
DOROBEK ARTYSTYCZNY
 

ALBUMY

First Day - Albert Ammons First Day 1939   CD  
 

SKŁADANKI

Boogie Woogie Man - Albert Ammons Boogie Woogie Man 1999   CD  
Alternate Takes Radio Performances - Albert Ammons Alternate Takes Radio Performances 1997   CD  
1946-1948 - Albert Ammons 1946-1948 1946   CD  
Boogie Woogie Trio, Vol. 1 - Albert Ammons Boogie Woogie Trio, Vol. 1 1944   CD  
Boogie Woogie Trio, Vol. 2 - Albert Ammons Boogie Woogie Trio, Vol. 2 1939   CD  
1939-1946 - Albert Ammons 1939-1946 1939   CD  
Master Of Boogie - Albert Ammons Master Of Boogie 1938   CD  
Boogie Woogie Stomp - Albert Ammons Boogie Woogie Stomp 1938   CD  
Best Recordings 1936-1947 - Albert Ammons Best Recordings 1936-1947 1936   CD  
Blues & Boogie Woogie King: 1936-1947 - Albert Ammons Blues & Boogie Woogie King: 1936-1947 1936   CD  
1936-1939 - Albert Ammons 1936-1939 1936   CD  

Legenda:
Koszyk - dodaj do koszyka
Polecany - produkt polecany przez użytkowników musiq.pl

 
 
WASZYM ZDANIEM
1 komentarz
Autor:
frank jaszunski [2005-05-20] Trochę mnie dziwi, że jestem tu pierwszym, który się wpisuje, przecież Albert Ammons w świecie boogie-woogie to coś w rodzaju lorda następcy tronu. Był pierwszym pianistą jazzowym, który wyeksponował ten gatunek. Wraz z Petem Johnsonem i Meade Lux Lewisem stworzyli trio, które ze swoim boogie dotarło aż do prestiżowej sali koncertowej Carnegie Hall. Był czołową postacią mody, a właściwie istnego szału na boogie-woogie w latach trzydziestych w USA. Napisałem "następca tronu" bo początki boogie i bluesa giną w mroku dziejów. Kreole z New Orlean nie nagrywali się na płyty i często nie znali zapisu nutowego.
Albert Ammons skorzystał sporo od starszego kolegi, pianisty amatora Jimmiego Yanceya. Yancey był jednak typowym klezmerem,a Ammons zrobił z boogie pierwszoplanowy spektakl. Jego oryginalnym pomysłem było rozpisanie boogie na dwa fortepiany, dzięki czemu jeden z pianistów mógł podwoić i tak zawrotne tempu akompaniamentu lewej ręki. Przy trio fortepianowym trzej pianiści uzyskiwali efekt tego co reprezentanci jump-bluesa nazywają "a big noise". Z jakiegoś powodu nagrania Ammonsa sa w Polsce niemal niedostępne (w Stanach wydaje się je na CD). Gdybym się mylił i ktoś jednak miałby te nagrania bardzo proszę o kontakt. Mam praktycznie wszystko z wczesnego bluesa z Luisiany na wymianę.
 
 
 
musiq.pl
 © 2003-2008   Zastrzeżenia Prawne   Linki